Készítse fel immunrendszerét a hideg hónapokra!

Az őszi hűvös, nyirkos időjárásnak köszönhetően egyre több prüszkölő, köhécselő emberrel találkozhatunk nap mint nap. Ha nem szeretnénk közéjük tartozni, igyekezzük megelőzni a problémákat, és turbózzuk fel idejében az immunrendszerünket! A vitaminok nélkülözhetetlenek szervezetünk számára, előállítani azonban nem tudjuk őket, így táplálékkal vagy táplálékkiegészítők formájában kell bevinni azokat. Ősszel és télen hajlamosabbak vagyunk zsírosabb, vitaminokban szegényebb ételeket fogyasztani. Ráadásul kevesebb napfény ér minket, ezért fokozottabban oda kell figyelnünk a vitaminok és nyomelemek pótlására.

Fogyasszon sok zöldséget és gyümölcsöt!

Ősszel és télen is oda kell figyelni a friss gyümölcsök, zöldségek megfelelő mennyiségű fogyasztására. A banán, a citrusfélék és az alma különösen kiváló vitaminforrás ebben az időszakban, de ne feledkezzünk meg a zöldségekről sem, hiszen ezek többsége szintén igazi vitaminbomba. A korszerű eljárásoknak köszönhetően a fagyasztott zöldségek és gyümölcsök megőrzik vitamin- és ásványianyag-tartalmuk jelentős részét, így hozzájárulhatnak a napi szükséges vitaminbevitel biztosításához. A kiolvasztás során keletkező levet is érdemes felhasználni, mert abban is vannak értékes vitaminok és ásványi anyagok. Közismert a savanyú káposzta magas C-vitamin-tartalma és kiváló C-vitamin-forrás a szobahőmérsékleten kiáztatott csipkebogyótea is.

Melegítse belülről a szervezetét!

Nem csupán kabáttal és pulóverrel védekezhetünk a hideg ellen, fogyasszunk minél több melegítő hatású fűszert, amelyek helyrebillentik a hőérzetünket és az immunrendszerünket is stimulálják, illetve kiválóan ellensúlyozzák a lehűléssel járó betegségeket. Ilyenek például a szegfűszeg, a gyömbér, a fahéj, a kardamom, a kurkuma, a fokhagyma és a csípős fűszerek is, melyeknek a fűtő hatásuk mellett számos egyéb előnyét is élvezhetjük.

Próbálja ki a szaunát!

A szauna az egyik legjobb immunerősítő módszer, amelyet a finnek már évezredek óta használnak népi betegségmegelőzésként és gyógyírként. A szauna ráadásul méregtelenítő és bőrszépítő hatású is. Igyekezzünk legalább hetente egyszer beiktatni egy óra szaunázást, hogy erősítsük szervezetünk védekezőmechanizmusait.

Táplálkozzon változatosan!

A szervezetünk számára szükséges vitaminok és nyomelemek nem csupán a zöldségekben és gyümölcsökben találhatóak meg, hanem olyan élelmiszerekben, mint a máj, a tojás, egyes növényi olajok és teljes kiőrlésű pékáruk, így fogyasszuk ezeket is! Kerüljük viszont a finomított, többszörösen feldolgozott ételeket, a fehér lisztet, a cukrot, mert ezek gátolják a megfelelő vitaminbevitelt! Joghurt, kefir és sajtok fogyasztásával pedig könnyedén fenntarthatjuk az egészséges bélflórát, amely elengedhetetlen a kórokozókkal szembeni hatékony védelemhez!

Szedjen vitamint!

Szervezetünket sok káros hatás éri: stressz, túlfeszített munkatempó, kevés alvás és mozgás, betegek a környezetünkben, napfényhiány. Mindezek gyengítik az immunrendszert, aminek következtében megnő szervezetünk vitaminigénye. Ezt a megnövekedett vitaminigényt azonban már nem tudjuk kizárólag táplálkozással bevinni. Az immunrendszer erősítésére szedjünk multivitamint, amelyben optimálisan be van állítva a vitaminok egymáshoz viszonyított aránya. Télen a C-vitaminon kívül különösen fontos a D-vitamin, amely napfény hatására képződik szervezetünkben, hiánya pedig gyengíti az immunrendszert.

Készítse fel Ön is immunrendszerét a hideg hónapokra, gyógyszertárunkban megtalálja a szükséges immunrendszer-erősítőket és vitaminokat, melyeket akár webshopunkból is házhoz rendelhet!

Kérdése van?