Általános szerződési feltételek

Az Internetes megrendelés feltétele az alábbi Általános Szerződési Feltételek elfogadása, amelyet a  megrendeléskor a jelölőnégyzet pipálásal tehet meg. A Tócóskert Téri Patika Kft. az internetes gyógyszer kiskereskedelmet folytató 4031 Debrecen, Tócóskert tér 1-3. sz. alatti Tócós Patika működtetője.

Tartalom

  1. A webáruház kezelése
  2. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
  3. Megrendelés folyamata
  4. Egészségpénztári számla kiállítása
  5. Szállítás
  6. Az elállás joga
  7. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
  8. Panaszkezelés
  9. Egyéb tudnivalók a vásárlással kapcsolatban
  10. Szolgáltató elérhetőségei, ügyfélszolgálat

 

1. A webáruház kezelése

A webáruház használata során könnyen navigálhat, kereshet a termékek között. A termékek kiválasztásához többnyire igyekszünk segítséget nyújtani, ennek érdekében bizonyos termékek ismertetőit a webáruházban feltüntettük. Regisztráció nélkül is tudja a termékeket böngészni, valamint szabadon kosárba is helyezheti azokat. A rendelés véglegesítésére regisztrációt és belépést követően, de akár regisztráció nélkül is végre tud hajtani. A termékek termékcsoportokba és azon belül alcsoportokba vannak osztva. A kívánt termékcsoportra kattintva részletes terméklista jelenik meg, amelyen egy-egy termékre kattintva megtekintheti a részletes információkat. A termékek adatlapjainál megtalálható a termék neve, ára, kiszerelése, az esetleges kedvezmény, fotó (amennyiben a gyártó a termékcsomagolást megváltoztatja, a csomagolás kinézete a fotón szereplőtől eltérhet), rövid leírás, egészségpénztári elszámolhatóság. A betegtájékoztató fül tartalmazza a gyógyszerek esetén a hivatalos betegtájékoztató szövegét, egyéb termékek esetén pedig a termékleírást. A keresés mezőben termékre, hírre, teljes vagy töredék szóra is kereshet. 

2. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

A webáruházban a Magyarországon törzskönyvezett vény nélkül kiadható és közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszerek, gyógyhatású termékek, homeopátiás komplex gyógyszerek, étrend-kiegészítő termékek, egyéb egészségügyi-, diétás élelmiszer termékek, gyógyászati segédeszközök, kozmetikumok és egyéb termékek rendelhetők meg. Mielőtt a vény nélkül kapható, megvásárolt gyógyszert és gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményt használni kezdené, kérjük, konzultáljon kezelőorvosával vagy gyógyszerészével. Az öndiagnózis és az abból adódó téves gyógyszerszedés esetenként káros mellékhatásokat eredményezhet. A megrendelt termék használati utasítását, illetőleg betegtájékoztatóját használat előtt feltétlenül olvassa el és kérjük, tartsa be az előírt adagolást. A hosszabb ideig tartó gyógyszerszedést megelőzően feltétlenül konzultáljon kezelőorvosával!

A termékoldalakon található termék leírások csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben tartalmaznak az adott termékről minden információt. A hivatalos termékleírásért kérjük, látogasson el a termék gyártójának weboldalára.

A 41/2007. (IX.19.) EüM rendelet 17.§ (6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az internetes gyógyszer-értékesítésre jogosult gyógyszertárak jegyzékét az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet /OGYÉI/ vezeti és teszi közzé az alábbi linken keresztül: http://www.ogyei.gov.hu/internetes_gyogyszer_kereskedelem/

 

3. Megrendelés folyamata

Megrendelés kizárólag a Tócós Patika webáruházán keresztül, regisztrációt és belépést követően vagy regisztráció nélkül adható le. A sikeres regisztrációról, valamint a regisztráció során megadott felhasználónévről rendszerünk a megadott e-mail címen, e-mailben értesíti.

A regisztrációt követően a számlázási és szállítási információk a Saját fiók Címjegyzék menüpontjában adhatók meg, illetve módosíthatók. Alapértelmezetten a szállítási és számlázási információkat rendszerünk azonosnak tekinti, azonban a megrendelés során az adatok módosíthatók, és akár eltérő információk is megadhatók.

Megrendelés

A termék kosárba helyezése után lehetősége van folytatni a vásárlást és további termékeket a kosárba helyezni. A vásárlás befejezéséhez kattintson a Pénztár gombra, itt adhat meg további illetve eltérő szállítási, számlázási címet, fizetési módot, valamint a szállítással kapcsolatban megjegyzést is itt tehet.

A megrendelés leadásával Ön vételi ajánlatot tesz a kosárban szereplő termékek megvásárlására. A termékekre vonatkozó adásvételi szerződés a megrendelésnek a Tócós Patika általi elfogadásával jön létre. Amennyiben a Tócós Patika a megrendelést nem igazolja vissza 48 órán belül, az azt jelenti, hogy a vételi ajánlatot a Tócós Patika nem fogadta el, és az adásvételi szerződés nem jött létre.

A webáruházban feltüntetett árak csak a termék árát jelölik, nem tartalmazzák a felmerülő szállítási költséget. A ténylegesen fizetendő összeget a rendelés végén, a Végösszeg pontnál tekintheti meg. A webáruházban feltüntetett áraink a termék megtekintésekor érvényes árakat jelentik, az árváltoztatás jogát a megrendelés leadásáig fenntartjuk.

A megrendelésben megjelölt fizetési módnak megfelelően a megrendelés végösszege teljesíthető átutalással, a bankkártya adatok megadásával online bankkártyás fizetéssel, vagy utánvéttel készpénzben a futárnak. Amennyiben a „Kiszállítás futárral”-t választja, a csomagot a DPD vagy a GLS Futárszolgálat kézbesíti az ország egész területén belül.

Amennyiben megrendelése ellenértékét bankkártyával, banki átutalással, vagy egészségpénztári kártyával kívánja kiegyenlíteni, erre a rendelés leadásától számított 10 nap áll rendelkezésére. Tehát amennyiben bármely ok miatt a megrendelés során a fizetés sikertelen, a tranzakció indítását követő 10. napon 24 óráig van lehetőség annak újra indításra és így a megrendelés realizálására. Sikertelen fizetés esetén, a tranzakció indítását követő 11. napon 0 óra 1 perckor a megrendelés törlésre kerül.

Amennyiben a már leadott megrendeléséhez még aznap további terméket szeretne hozzáadni, vagy ha több rendelést adott le egymást követően és szeretné, hogy az egy csomagba kerüljön, kérjük, jelezze e-mail címen Ügyfélszolgálatunknak. Módosításra addig van lehetőségünk, amíg a feladott megrendelését nem adtuk át a futárszolgálatnak kézbesítésre.

Társaságunk a Vevő megrendelésének megérkezését (a vételi ajánlat elfogadása esetén) elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolja. Amennyiben ez a visszaigazolás a megrendelése elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg Önhöz, úgy az adásvételi szerződés nem jött létre.

A webáruházban leadott megrendelések (elektronikus megrendelőlapok) nem írásban, hanem ráutaló magatartás (egy ikonra klikkelés) formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.

A beérkezett megrendelések elektronikusan iktatásra kerülnek, a megrendelésszám alapján. A megrendelőlapokat webáruházunk 5 évig tárolja.  A Vevő kérésére, a megrendelésszám birtokában, a Vevő által leadott megrendelőlapok elektronikus másolatát webáruházunk a Vevő rendelkezésére bocsátja.

Jelen ÁSZF elfogadásával keletkező szerződés nyelve a magyar.

Elfelejtett jelszó

A weboldalon a „Bejelentkezés” fejlécnél a "Regisztráció" melletti „Elfelejtett jelszó" gombra kattintva az e-mail címe és az új jelszó megadásával új jelszót tud létrehozni. A megadott e-mail címre elküldünk Önnek egy linket, amelyre kattintva aktiválhatja új jelszavát. A jelszóváltás sikerességét az új jelszóval való sikeres belépés jelenti, illetve az aktiválás után a képernyőn is megjelenik egy tájékoztató szöveg.

 

4. Egészségpénztári elszámolás

4.1. Számlát a rendelés során megadott számlázási adatok alapján állítjuk ki. Rendelés folyamán – a regisztrációkor megadott címen kívül – csak további egy számlázási és szállítási cím adható meg. (Új létrehozása, majd kitöltés után mentés) Egyes egészségpénztárak elfogadják a vásárló nevére kiállított számlát is, de lehetőség van az egészségpénztárhoz benyújtandó számla kiállítására is, olyan módon, hogy a vásárló a számlázási adatokhoz az egészségpénztárának nevét, a saját nevét, tagi azonosítóját - egy sorban feltüntetve - valamint az egészségpénztárának címét adja meg. A számlázási és szállítási név és cím adatok egymástól eltérőek lehetnek. Egészségpénztári elszámolás fontos, hogy a kosárban csak elszámolható termékek legyenek, ellenkező esetben a rendelés sikertelen lesz. A tranzakciót addig nem tudja elindítani, amíg a kosárban van nem elszámolható termék.


4.2. Egészségpénztári elszámolás esetén az alábbi fizetési módok közül választhat:

  • -  a rendelés véglegesítése után bankkártyával az OTP online felületén  keresztül,
  • -  átutalással a rendelés véglegesítése után, a visszaigazoló e-mailben található számlaszámra, mely esetben a közlemény rovatban a rendelés azonosítóját kérjük feltüntetni,
  • -  vagy a csomag házhoz szállítása esetén, átvételkor készpénzzel. A szállítási cím módosításnál lehetőség van a csomag kézbesítésével kapcsolatos megjegyzést írni, ami felkerül a fuvarlevélre.


 


4.3 A regisztrációs adatoknál az egészségpénztárra vonatkozó adatokat (kártyaszám és ha van, tagi azonosító) adja meg. Egészségpénztári elszámolásra csak akkor van lehetőség, ha kizárólag csak elszámolható termékeket tett a kosárba.

 

5. Szállítás

5.1 Szállítási mód

Magyarország területén bármilyen szállítási cím megadható.

A csomagok kiszállítása kérhető: 

  • -  MPL (Magyar Posta Logisztika) - 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet szerint,
  • -  házhozszállítással,
  • -  csomagpontra szállítással

 

A szállítási cím módosításnál lehetőség van a csomag kézbesítésével kapcsolatos megjegyzést írni, ami felkerül a fuvarlevélre.


5.2 Szállítás várható időpontja

Futárral történő kiszállítás esetén

Munkanapokon 14 óráig leadott rendelések esetében, a Tócós Patika törekszik arra, hogy a várható szállítási idő a rendelés leadását követő munkanaptól számított 2 munkanap, az ezt követően leadott rendeléseknél pedig 3 munkanap.

Egyes termékeknél a szállítási idő eltérhet, az erre vonatkozó esetleges információt a termék melletti leírásban, vagy a megrendelés visszaigazolásában találhatja meg.
A Szolgáltató hivatalos, engedéllyel rendelkező csomagküldő szolgálat útján juttatja el Önhöz a megrendelt nem vényköteles, közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszert és egyéb terméket. Vényköteles, közfinanszírozásban részesülő gyógyszert csomagküldés útján nem szolgálhatunk ki.

A csomagokat a csomagküldő szolgálat az átvételtől számított 48 órán belül szállítja ki a megadott címre.
A kiszállítások időbeni szervezését  a GLS Hungary csomag-logisztika  Kft. végzi. A kézbesítés munkanapokon 8-17 óráig történik.

Az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek rendeléséről és kiadásáról szóló 44/2004 (IV. 28.) ESzCsM rendelet értelmében gyógyszer, 14 éven aluli személynek nem adható ki. Ezáltal kérem legyen figyelemmel arra, hogy amennyiben ilyen készítményt vásárol áruházunkból, úgy az Ön akadályoztatása esetén írásbeli meghatalmazást adjon egy 14 év feletti személynek, aki jogosultságát személyi igazolvánnyal köteles bizonyítani a csomag kézbesítőjének.

MPL szállítás során tekintettel a 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet alapján a kötelező MPL-el való csomagszállítási lehetőséget Társaságunk a következők szerint tudja teljesíteni. Az MPL-el megrendelt csomagokat heti rendszerességgel, az MPL által közétett díjszabás mentén biztosítjuk. Tekintettel arra, hogy Társaségunk nem fő fuvarozó partnere az MPL, az így kezelni szükséges csomagok esetében 5.000 Ft adminisztrációs költség is felszámításra kerül. Ezen díj a Kormányrendelet által keletkeztett informatikai fejlesztés, többlett fuvarozási és humánerőforrás fedezetét szolgálja. Így a várható szállítási idő 7-10 munkanap MPL esetén.

 

5.3 Külföldről történő rendelés

Webshopunk jelenleg külföldi megrendeléseket nem teljesít.


5.4 Szállítási díjak

GLS Futárszolgálat esetén

A webáruházban kosárba tett összes termék vételárának összértéke az irányadó, a szállítási költség és az utánvét összege nélkül.

A megrendelt termék/ek összesített értékének függvényében számítjuk a szállítási díjat. Minimális rendelési összeg nincs. A szállítási díj magában foglalja a csomagolási költséget. Megrendelését a nap 24 órájában leadhatja. Cégünk hivatalos, engedéllyel rendelkező csomagküldő szolgálat útján juttatja el Önhöz a megrendelt nem vényköteles, közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszert és egyéb terméket. (Vényköteles, közfinanszírozásban részesülő gyógyszert csomagküldés útján nem szolgálhatunk ki.)

> Szállítási díjak (bruttó) Magyarországon 2023. január 1-től:

Bruttó 16.000 Ft fölötti rendelés esetén ingyenes, alatta egységesen 1900 Ft.

MPL esetén:

0-10,0 kg 3535 Ft

10,1-20,0 kg 4330 Ft

20,1-40 kg 9150 Ft

5.5 Súlyfelár

Bizonyos esetekben súlyfelárat vagyunk kénytelenek alkalmazni, mely a következőképpen alakul.

Ha a rendelés bruttó végösszege nem éri el az ingyenes házhozszállítási limitet (bruttó 14.000 Ft) és a rendelet termékek összes tömege nem haladja meg a 20 kg-ot, akkor csak a szállítási költség kerül felszámolásra (bruttó 1200 Ft). Ha a rendelés bruttó végösszege nem éri el az ingyenes házhozszállítási limitet (bruttó 14.000 Ft) és a rendelet termékek összes tömege meghaladja a 20 kg-ot, akkor a szállítási költség kerül felszámolásra (bruttó 1200 Ft) és a lent részletezett súlyfelár.

Ha a rendelés bruttó végösszege eléri az ingyenes házhozszállítási limitet (bruttó 14.000 Ft) és a rendelet termékek összes tömege meghaladja a 20 kg-ot, akkor csak a súlyfelár kerül felszámolásra a lent részletezettek alapján.

Ha a rendelés bruttó végösszege eléri az ingyenes házhozszállítási limitet (bruttó 14.000 Ft) és a rendelet termékek összes tömege nem haladja meg a 20 kg-ot, akkor Önnek nincsen többlet költsége.

40.00 kg-nál nehezebb csomagot nem áll módunkba egyben feladni. Ilyen esetben felvesszük a kapcsolatot a lehetséges szállításról és annak díjjáról.

Súlyfelár:

10.01 kg – 15.00 kg bruttó 100 Ft

15.01 kg – 20.00 kg brutó 200 Ft

20.01 kg – 25.00 kg bruttó 400 Ft

25.01 kg – 30.00 kg bruttó 635 Ft

30.01 kg – 40.00 kg bruttó 2200 Ft

5.6 Utánvét kezelési költség

Amennyiben rendelését utánvéttel kívánja kiegyelíteni, úgy közvetett szolgáltatásként utánvét kezelési költséget kell felszámolnunk. Ezt a díjat a következőképpen kell értelmezni:

1 - 20.000 Ft-ig bruttó 290 Ft
 
20.001 - 50.000 Ft-ig bruttó 450 Ft 
 
50.001 - 100.000 Ft-ig bruttó 640 Ft 
 
100.001 - 150.000 Ft-ig bruttó 1114 Ft 
 
150.001-499.999 Ft-ig az utánvét összegének a bruttó 1,27%
 
5.7. Adminisztrációs költség MPL szállítás esetén
 
A 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet alapján a kötelező MPL-el való csomagszállítási lehetőséget Társaságunk a következők szerint tudja teljesíteni. Az MPL-el megrendelt csomagokat heti rendszerességgel, az MPL által közétett díjszabás mentén biztosítjuk. Tekintettel arra, hogy Társaségunk nem fő fuvarozó partnere az MPL, az így kezelni szükséges csomagok esetében 5.000 Ft adminisztrációs költség is felszámításra kerül. Ezen díj a Kormányrendelet által keletkeztett informatikai fejlesztés, többlett fuvarozási és humánerőforrás fedezetét szolgálja.

6. Az elállás joga

Megrendelése során Ön élhet a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával.

Internetes vásárlások esetén Ön a szerződéstől az áru, több áru egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára szolgáltatott áru átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállhat. Írásbeli elállás esetén, az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § alapján a 2. számú mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől az áru megérkezéséig rendelkezésre álló időben is gyakorolhatja. A vásárló általi áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke.

Amennyiben élni kíván elállási jogával, a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia webáruházunk részére. A visszaküldött termékeket az Eladó 4031 Debrecen Tócóskert tér 1-3. szám alatti telephelyére kérjük címezni.

Elállásnál az Eladó köteles a Vevő által kifizetett teljes összeget (vételár és pl. szállítási költség) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül visszatéríteni.

Ha Ön nem a legkevésbé költséges, vagy a szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választotta, elállás esetén az ebből eredő többletköltséget a webáruház nem köteles megtéríteni.

A Vevőnek visszajáró összeg a Vevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon kerül visszatérítésre. A Vevő kifejezett beleegyezése alapján, előzetes egyeztetést követően, a fizetési módtól eltérő módon is visszatérítésre kerülhet a visszajáró összeg.

Bankkártyával történő fizetés esetén a Vevő által kifizetett összeg jóváírásra kerül a bankkártyára. Ennek átfutási ideje: 10-14 munkanap banki, a banki ügyintézés függvényében. A Vevő által kifizetett összeget Eladó mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő Vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.

Ezúton felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a Vevő viseli elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült közvetlen költséget.

Az Eladó követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.

Az internetes vásárlásoknál is érvényesek a szavatossági jogok, ha a termék hibás, akkor forduljon hozzánk minőségi kifogásával.

A jelen pont szerinti indoklás nélküli elállás joga a 45/2014. (II.26.) Korm.rend . 29. §(1) e) alapján nem gyakorolható a következő esetekben:

  • - A webáruházban kapható termékek jelentős része olyan zárt csomagolású termékeknek minősülnek, amelyek tekintetében 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) e) pontja alapján – egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontást követően – nem gyakorolhatja elállási jogát, azok nem küldhetők vissza.
  • -  Fentieknek megfelelően tápszert, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású terméket, étrend-kiegészítőt vagy kozmetikumot csak bontatlan csomagolásban vesszük vissza.
  • -  A 44/2004. (IV.28.) ESZCSM rendelet 21/B.§ (1) bekezdése alapján, tévesen kiszolgáltatott gyógyszer vagy az OGYÉI által visszahívott gyógyszer kivételével, gyógyszert visszavenni nem lehet.

Fentiek alapján csak azon vény nélkül kapható gyógyszer tekintetében gyakorolhatja elállási jogát, amely helyett Ön mást rendelt és a gyógyszert esetlegesen tévedésből küldtük ki Önnek, illetve amelyet az OGYÉI visszahívott.

Nyilatkozat-minta az elálláshoz innen tölthető le.

 

7. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A termékkel kapcsolatos szavatossági / jótállási igény tekintetében forduljon webáruházunkhoz az alábbiak szerint.

Amennyiben a termék cseréjét, illetve a vételár visszafizetését kéri, azt feltétlenül jelezze a megadott elérhetőségeink egyikén, hogy tájékoztathassuk az ezzel kapcsolatos teendőkről, információkról.

Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók. A Tócós Patika a termékek tekintetében kizárólag az irányadó jogszabályi rendelkezésekben előírt szavatosságot / jótállást biztosítja, az abban foglaltakon kívül semmilyen további szavatosságot / jótállást nem vállal.

Ha a termék hibás, a Vevő jogosult a hibás teljesítésből fakadó igényét bejelenteni. Ilyen esetben haladéktalanul jelezze igényét webáruházunk felé e-mailben. Elérhetőségi adatainkat 10. pontban tekintheti meg. Igényének teljesíthetőségével kapcsolatos álláspontunkról 5 munkanapon belül értesítjük.

Kijavítás, illetve kicserélés kérése esetén törekszünk arra, hogy azok 15 napon belül elvégzésre kerüljenek.

Eladó a Vevő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározott jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti a rendeletben előírt adatokat, tényeket és információkat, választ és tájékoztatást.

A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére az Eladó másolatot biztosít.

A jegyzőkönyvet Eladó a a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben előírt ideig köteles megőrizni.

Jogvita esetén a Vevő a Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület eljárását is kezdeményezheti.

7.1. Kellékszavatosság

Társaságunk hibás teljesítése esetén a vállalkozásunkkal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Ön, ha jogszabály nem zárja ki - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Ha jogszabály nem zárja ki, kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy – ha jogszabály nem zárja ki –  igényelheti a termék vételárának arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben, ha jogszabály nem zárja ki - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kellékszavatossági igényét Társaságunkkal szemben érvényesítheti.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket Társaságunktól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

A szavatossági igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben a kereskedő nem jelölte meg a leértékelés okát. 

A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető.

7.2. Termékszavatosság

A termék hibája esetén Ön - választása szerint - a 7.1. pontban meghatározott jogát vagy (ha azt jogszabály nem zárja ki) a gyártóval szemben termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az a teljesítéskor nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

7.3. Jótállás

A Tócós Patika szerződéses jótállást nem vállal, Ön kizárólag a jogszabály kötelező rendelkezései folytán esetlegesen fennálló kötelező jótállás alapján érvényesíthet jótállási igényt.

Kötelező jótállás csak a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet Mellékletében felsorolt 10.000,- forintnál drágább tartós fogyasztási vonatkozik.

A kötelező jótállás keretében a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet – de kedvezőbb feltételekkel – érvényesíteni.

A kötelező jótállás időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása, vagy ha az eszközt üzembe kell helyezni és azt a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napja.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

8. Panaszkezelés

Reklamáció esetén a 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltételek szerint járunk el. Minden beérkezett véleményre reagálunk és minden általunk, illetve szállítóink által elkövetett hiba esetén a legnagyobb rugalmassággal - vásárlóink érdekeit szem előtt tartva - járunk el ügyfélszolgálatunkon keresztül.

Vásárlói panaszát Társaságunkhoz az alábbi elérhetőségeken tudja benyújtani:

Postai úton: 4031 Debrecen, Tócóskert tér 1-3.

E-mail: webaruhaz@tocospatika.hu

Társaságunk vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A reklamációt a bejelentést követő 5 munkanapon belül kivizsgáljuk.

Az írásbeli panaszt Társaságunk a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

Társaságunk a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén Társaságunk írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Abban az esetben, ha Ön panaszával békéltető testülethez fordul, a békéltető testület eljárásában Társaságunkat együttműködési kötelezettség terheli.  

A közforgalmú   gyógyszertárak   felett   hatósági   felügyeletet   az OGYÉI   gyakorol,   a  regionális tisztifőgyógyszerészek elérhetőségét az alábbi linken találja: https://www.ogyei.gov.hu/tisztifogyogyszereszek_elerhetosege/

A Vásárló kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:

  • -  debreceni Polgármesteri hivatal jegyzője Debrecen Megyei Jogú Város Jegyzője Debrecen, 4024 Debrecen, Kossuth utca 22.Telefon: +36-52-511-421
  • Debreceni Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztály, 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46.

Társaságunk nem tartozik semmilyen, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex hatálya alá.

 

9. Egyéb tudnivalók a vásárlással kapcsolatban

A felelősség korlátozása

A szolgáltatótól Interneten történő megrendelés feltételezi a megrendelő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.

A szolgáltató az alább felsorolt esetekben nem tartozik helytállással:

  1. az Interneten küldött és/vagy fogadott, nem a szolgáltatótól származó bármilyen adat okozta problémákért;
  2. az Internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a Webshop akadálytalan működését és a vásárlást;
  3. bármilyen adatvesztésért;
  4. bármely, a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;
  5. a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.

A szolgáltatónak joga van bármikor, előzetes értesítés nélkül módosítani a jelen oldalakon található anyagokat vagy a bennük feltüntetett termékeket és árakat.

Egyéb rendelkezések

A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a 2016/679/EU rendelet (Általános Adatvédelmi Rendelet) az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a Polgári Törvénykönyv, valamint a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok irányadók.

Jelen ÁSZF 2019. szeptember 1. napjától határozatlan ideig hatályos, mely Tócóskert Téri Patika Kft. által üzemeltetett www.tocospatika.hu internetes honlapon hozzáférhető és áttanulmányozható. A Webshopon keresztüli megrendelésével a vásárló jelen Általános Szerződési Feltételeket tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el.

Az ÁSZF feltételeket a Tócóskert Téri Patika Kft. – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban - egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és/vagy kiegészíteni. A módosított ÁSZF az internetes honlapon való közzététel napján lép hatályba. A szolgáltató internetes honlapját látogató megrendelők kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében. Amennyiben a vásárló a jelen ÁSZF módosításának hatálybalépését követően továbbra is látogatja az oldalakat és megrendelést ad le, azt a szolgáltató jogosult úgy értelmezni, hogy a vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.

 

10. Szolgáltató elérhetőségei, ügyfélszolgálat

A szolgáltató cégadatai

A szolgáltató cég neve: Tócóskert Téri Patika Kft.
A szolgáltató székhelye:4031 Debrecen, Tócóskert tér 1-3.
Adószám: 22779250-2-09
Cégjegyzékszám: 09-09-019422
A szolgáltató cégjegyzékszámát kiadó hatóság: Debreceni Törvényszék Cégbírósága
A szolgáltató bankszámla száma: OTP Bank: 11738008-21462195

A szolgáltató ügyfélszolgálatának elérhetősége:

Hétfő - Péntek: 08.00-16.00 óráig
A szolgáltató levelezési címe: 4031 Debrecen, Tócóskert tér 1-3.
E-mail elérhetősége: webaruhaz@tocospatika.hu

Telefonszám: 06-52-782-028

 

* A kockázatokról és mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!
** A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!
Eredeti patikai ár = Tócós Patika nem akciós fogyasztói ára.
A termék eltérhet a fotón ábrázolttól.